Telefonszám SPAM lista és hívóazonosítás

Telefonszám SPAM lista vagy ismeretlen hívószám azonosíttatás? Ez nem lehet más, mint a Hiya hívóazonosító és SPAM hívás blokkoló szolgáltatása mely a Samsung telefonon Smart Call néven fut.

Hiya hívóazonosító szolgáltatás

A Hiya hívóazonosító szolgáltatása Android telefonokon a Play Áruházból telepíthető, míg a Samsung telefonokon elő van telepítve és Smart Call néven beépítésre is került az Andorid operációs rendszerbe.

Ha engedélyezzük a Hiya app vagy a Smart Call szolgáltatást, akkor hozzájárulunk, hogy a névjegyeinket megosszuk a szolgáltató adatbázisival így segítve a többi felhasználónak a hívások azonosításában.

A telefonszámok – névjegyek megosztása teszi lehetővé, hogy ha ismeretlen számról hívnak minket, akkor azt a Hiya app (Smart Call) azonosítsa.

Ismeretlen bejövő hívás esetén a Hiya, a közösség saját felhasználói által megosztott névjegyek alapján azonosítja és írja ki nekünk a hívószám tulajdonosát. Ehhez hasonlóan a Hiya felhasználók által spamnek jelölt hívószámokat is ki tudja szűrni a szolgáltatás és így a spam hívásoktól meg tud minket kímélni.

A Hiya előnyös oldala

A Hiya hívószám azonosító szolgáltatásának lényege, hogy segítse az ismeretlen hívások azonosítását és csökkentse a SPAM hívásokat, ami valóban hasznos funkció.

A működése ehhez igen egyszerű. Engedélyezés után a számunkra ismeretlen hívószámot a Hiya lekérdezi a központi adatbázisából és kijelzi az okostelefon kijelzőjén, hogy milyen néven szerepel a hívószám a felhasználók adatai szerint a Hiya adatbázisában. Valójában így a számunkra ismeretlen hívószámok esetében nem hivatalos, hanem a felhasználóktól kapott adatok alapján dolgozik és jeleníti meg az információkat számunkra a Hiya.

Minden Hiya felhasználónak arra is van lehetősége, hogy ismeretlen hívószám esetén – akár a beszélgetés befejezése után – jelezze a Hiya felé, hogy a hívás SPAM volt. Természetesen, ha egy számot többen SPAM-ként jelölnek meg, akkor egy idő után a Hiya mindenkinek jelzi majd hogy a hívószámról valószínűleg SPAM hívás érkezik.

A működése nem bonyolult és már elég pontosan működik, a Hiya szolgáltatásának egyre több felhasználója miatt.

Különösen azoknak hasznos a szolgáltatás, akik rendszeresen kapnak SPAM, reklám és egyéb kéretlen, ismeretlen számról érkező hívásokat.

A Hiya árnyékos oldala

A Hiya alapvetően egy segítő szolgáltatás, azonban érdemes pár dolgot megemlíteni a működéssel kapcsolatban. Az egyik amiről érdemes beszélni az az adatkezelés. A másik problémakör a hívó azonosítás közösségi adatbázisából adódik. A Hiya használatával előfordulhat, hogy egyes hívószámok tulajdonosai vagy SPAM jelzése tévesen kerül rögzítésre egy telefonszámhoz.

Adatkezelési problémák

Amikor a Hiya-ról beszélünk érdemes megemlíteni, hogy egy amerikai szolgáltatásról van szó, amiből egyenesen következik, hogy az adatgyűjtés és adatkezelés nagyrészt teljesen ismeretlen. Ez nem lényegtelen körülmény annak fényében, hogy a Hiya (Smart Call) engedélyezésekor, az a felhasználó, aki a Hiya-t vagy a Smart Call-t engedélyezi a telefonján, hozzájárul ahhoz, hogy a teljes névjegy állományát, minden névjegy adatát megossza - átadja a Hiya-nak.

Ha nem szeretnénk a névjegyeinket megosztani egy olyan szolgáltatóval akinek az adatkezelése nem teljesen tisztázott, akkor ne telepítsük a Hiya appot, illetve ne engedélyezzük a Smart Call szolgáltatást a Samsung telefonokon.

Hívó azonosítási problémák

A szolgáltatás az ismeretlen hívószámokat a közösség által megosztott névjegyek alapján azonosítja. Ez egy előny azoknak akik a hívást fogadják, de a hívószám tulajdonos számára akár hátrány is lehet.

Gondoljunk csak arra, hogy a felhasználók sokszor a hívószám tulajdonosát nem a teljes nevén vagy cég esetén nem a pontos cég, vagy szolgáltató nevén mentik el a telefonkönyvükben. Ez könnyedén eredményezheti azt, hogy felhasználók által a saját telefonkönyvükben rosszul elmentett adatai alapján, a hívót a Hiya a rossz felhasználói névvel menti el és így amikor azt egy másik telefonon megjeleníti, ott is téves név kerül kijelzésre az ismeretlen számhoz.

Ez magánszemélyeknél talán még nem olyan zavaró, azonban ha egy cégről vagy szolgáltatásról van szó, ott már lehet ebből probléma, hiszen sok félreértésre adhat okot, ha egy szolgáltatás vagy cég nem megfelelő névvel kerül kijelzésre a hívószáma alapján. A felhasználó nem csak hogy elutasíthatja a rosszul kijelezett számot, hanem akár gondolkodás nélkül SPAM-ként is megjelölheti a hívást ahelyett, hogy a számára fontos hívást fogadja.

SPAM problémák

Természetesen jó dolog ha a SPAM hívásokat ki lehet szűrni egy szolgáltatással, de ahogy az Email-eknél is, itt is valós problémává vállhat az, hogy egy hívószám úgy kerül SPAM listára, hogy az valójában nem SPAM hívás.

Ügyfeleink egyre többször jelzik számunkra, hogy SPAM listára került a hívószámuk, pedig nem indítanak kéretlen, hideg hívásokat.

Ennek a jelenségnek több oka is lehet, de elég csak a fenti hívóazonosító problémát végig gondolni. Elég annyi, hogy egy Hiya felhasználó az adott hívószámot valamilyen nem megfelelő névvel mentse el a telefonkönyvében. A következő felhasználó amikor a hívás beérkezik hozzá ugyan a hívószámról, akkor a rossz azonosítót fogja látni és azt gondolhatja, hogy ez egy SPAM hívás és jelzi egyből ezt a Hiya felé azzal, hogy szintén SPAM -ként jelöli meg a hívást. Egy-két hasonló eset elég ahhoz, hogy a hívószámunkat a Hiya mindenki számára SPAM-ként jelenítse meg.

Tippek hívószám tulajdonosoknak és cégeknek, szolgáltatásoknak a Hiya használatához és a jó hívószám kijelzéshez a SPAM elkerüléséhez

A Hiya alapvetően egy segítő szolgáltatás. Több mint 10.000.000 androidos telefonra van feltelpítve arról nem is beszélve, hogy a Samsung telefonok mindegyikére évek óta beépítve kerül átadásra a Smart Call néven, így telepítés nélkül is engedélyezhető a szolgáltatás.

Az egyre jobban és dinamikusabban bővülő felhasználó szám miatt annak, akinek fontos a hívószám azonosítása mindenképp érdemes a Hiya-val kicsit foglalkoznia, hogy elkerülje a fenti problémákat illetve kihasználja a Hiya, hívószám tulajdonosok segítését célzó prémium szolgátatásokat.

Hiya prémium szolgáltatások hívószám tulajdonosokank, cégeknek

Ezt a hívószám kijelző szolgáltatás nem csak a hívást fogadónak, hanem a hívást kezdeményezőnek is tud előnyöket nyújtani. Természetesen itt elsősorban azokra a cégekre és szolgáltatókra kell gondolni, akik sok kimenő hívást bonyolítanak, nekik érdemes meglátogatni a Hiya Connect szolgáltatás oldalát.

A Hiya Connect keretében többszintű prémium szolgáltatásokat vehetünk igénybe. Ezekkel a szolgáltatásokkal a kimenő hívásaink megjelenését - a felhasználók felé - felturbózhatjuk, amiv a Hiya mérései szerint akár 20-30%-al is növelheti a kimenő hívások sikerességét.

A szolgáltatás keretében beállíthatunk logót a számunkhoz, megadhatunk a kijelzéskor megjelenő rövid információt és még sok mást. Ha sok kimenő hívásal rendelkezik, látogassa meg a fenti linket.

Mit tegyünk, ha a Hiya rosszul jelzi ki a hívószámunkat vagy SPAM hívásnak jelölik a hívásunkat? - Esettanulmány

Jelezte egy ügyfél, vagy akár több is, hogy rosszul jelenik meg a céges - szolgáltatói hívószám a telefonon? Ahogy már a cikkebent fent is leírtuk ez a Hiya miatt könnyen előfordulhat. Elég hozzá az, hogy 1-2 ügyfél rosszul mentse el a névjegyek közé a telefonszámot.

Ha szeretnénk, hogy a Hiya és a Samsugn Smart Call szolgáltatást használók jó számot lássanak arra két lehetőségünk is van.

  1. Sok kimenő hívás esetén érdemes megnézni a Hiya Connect-et ahol olyan prémium szolgáltatásokat lehet bekapcsolni, mint pl. a Branded Call aminek a segítségével, logót, nyitvatartást, címet sőt rövid ismertetőt is hozzáadhatunk a hívószumunkhoz, valamint azonosíthatjuk hivatalosan cégünkat és telefonszámainkat, így elkerülhető az is, hogy SPAM listára kerüljünk valamint az is, hogy rossz információk jelenjenek meg cégünkrül.
  2. Egyik ügyfelünk esetének bemutatásán keresztül alább ismertetjük, hogyan lehet a SPAM és hibás hívószám esetén a Hiya ügyfélszolgálat segítségével a SPAM jelzést töröltetni.. Ez ugyan nem biztos megoldás de az esetek nagyrészében kis odafigyeléssel jó és ingyenes javítási lehetőség, ha nem szeretnénk a prémium szolgáltatásokat igénybevenni.

Hogyan töröljük a SPAM jelzést vagy a rossz hívószám tulajdonosi információkat a Hiya, Smart Call hívószám kijelző szolgáltatásánál?

A SPAM jelzés és rossz hívószám kijelzés esetén felvehetjük a kapcsolatot a Hiya ügyfélszolgálatával, ahol pár lépésben jó esélyünk van arra, hogy a SPAM jelzést eltüntessük, vagy javítsuk az alapinformációnkat, azaz a hívószámunk tulajdonosi nevét.

Hol kell felvenni a kapcsolatot a Hiya ügyfélszolgálattal?

Az ügyfélszolgálati oldalak közül a hiba és kérés bejelentését egy űrlap kitöltésével kell kezdeni, amihez keresd fel a következő linket: https://hiyahelp.zendesk.com/hc/en-us/requests/new?ticket_form_id=824667

Hogy töltsem ki az hibabejelentő űrlapot?

A fenti link már az űrlapot olyan állapotban jeleníti meg, hogy csak a kérdéses mezőket kell kitölteni, azonban az ott lévő lenyíló mezőben meg lehet nézni az űrlap további lehetőségeit is. Amennyiben csak a hibát jeleznénk és a kérésünket küldenénk el, úgy egyszerűen csak az Email címet és hiba-kérés leírást kell kitölteni, amihez még csatolhatunk akár képernyőfotókat is.

A leírásba pontosan és részletesen írjuk le mi a hiba. Azt is leírhatjuk, hogy ha SPAM be kerültünk és azt is hogy ha valami rossz a hívászóm kijelzése (valószínüleg a kettő együtt fog jelentkezni). Tipp! Javasoljuk készítsen legalább 1 képernyőfotót is hívószám - SPAM hibáról és azt is mellékelje az űrlap segítségével.

Fontos! A leírásba ténylegesen, röviden és érthetően, de mégis részletesen írjuk le mi a hiba és azt is hogy mit szeretnénk. Az űrlapot angolul töltötte ki ügyfelünk, így ezt javasoljuk mi is.

Mi a következő lépés a hívószám és SPAM hiba javításához?

Az űrlap kitöltése után jelentkezett a Hiya ügyfélszolgálata és küldtek ügyfelünknek egy rövid kérdőívet a céges telefonálási szokásainkkal kapcsolatban, hogy milyen témakörben telefonálunk, milyen napszakban stb. Ezt a kérdőívet kell kitöltve visszaküldeni.

Mennyi idő a Hiya SPAM és Smart Call SPAM, hívószám hiba javítása?

Sajnos ezt pontosan nem lehet megmondani. Miután a Hiya által az ügyfelünk a számára megküldött jegyzőkönyvet visszaküldte, pár nappal később a hiba javításáról értesítették ügyfelünket. Azonban azt is jelezték, hogy a hiba visszatérhet.

Az ügyféltapasztalat alapján a jelzés után valóban javult a hiba. Még egy-egy esetben rövid ideig előfordult ugyan a hiba de mostanában már nincs panasz.

Mit tegyünk mi, hogy a Hiya jól jelezze ki a hívószámot.

Saját tippünk a rendszer működése alapján az, hogy kérjük meg az összes kollégát, hogy a cég, szolgáltatás kapcsolattartásra, kimenő hívásokra rendszeresített telefonszámát vagy telefonszámait mentsék el a telefonkönyvükben a telefonunkon és osszák azt meg a Hiya app-al vagy a Samsung Smart Call segítségével. Természetesen adjuk meg a kollégáknak, hogy pontosan hogyan, milyen névvel mentsék el a számot. Ez a módszer nem garancia semmire sem, de az biztos, hogy minél többen osztják meg a telefonszámot ugyan azzal a helyes információval, annál nagyobb az esély arra, hogy a hívászóm jól jelenik meg és a SPAM hívás jelzést nem teszik rá a hívószámunkra.

További tipp, hogy ha lehet, miután a kollégák mentették a telefonszámot, minden kollégát hívjunk fel legalább egy alakalommal úgy, hogy az fogadja is a a cégtől kimenő hívást. Illetve ezt lehet esetleg havonta megismételni 1 alkalommal.

Ha már semmi sem segít, tőlünk kérhet új hívószámot a kimenő hívásokhoz míg a régi számokon fogadhatja a hívásokat.

Ha minden kötél szakad és a hibát nem tudjuk javítani vagy nem szeretnénk a prémium szolgáltatásért fizetni, akkor végső megoldás lehet az új hívószám.

Az új hívószám esetén a régi hívószámok megmaradnak így a meglévő ügyfelek azon tudnak betelefonálni és nem kell a weboldalt, a névjegyeket, nyomtatott anyagokat sem lecserélni.

Az új hívószám az IP-Telekom okos telefonközpontjához és minden szolgáltatásához könnyen hozzákapcsolható, így az új telefonszámot egy kis odafigyeléssel biztosan jól be lehet vezetni a Hiya rendszerbe (pl. a kollégák mind elmentik helyesen és minden kollégát egyszer fel is hívunk róla úgy, hogy a kolléga fogadja is a hívást).,

Van tapasztalata akár hívóként, akár felhasználóként a Hiya app-al vagy a Samsung Smart Call funkcióval? Küldje meg nekünk!

Nagyon sok hasznos információt kapunk ügyfeleinktől de akár magánemberektől is. A telekommunikációs és a telekom szolgáltatások nagyon gyorsan változnak, ezért a mi cikkünk sem biztos, hogy pontos, de igyekszünk mi is frissen tartani ezt a bejegyzést.

Ha van bármilyen tapasztalata a Hiya app-al vagy a Hiya szolgáltatásokkal kapcsolatban, akár bele értve a prémium szolgáltatásokat, az ügyfélszolgálatot és a Smart Call-t is, úgy kérjük küldje meg nekünk. Mi minden hasznos információt közzéteszünk, hogy ezzel is segítsünk másoknak is.

15 éve  szolgáljuk ki céges partnereink teljes körű telekommunikációs igényeit a lehető legnagyobb szakmaisággal.

crossmenu